Jumbo-franchisenemer RICHARD BROEREN

ziet zijn supermarkten steeds sneller veranderen  

‘We doen nog te

weinig met klantendata’


EELCO VAN OOIJEN

Wat doe je met data?

De e-commerce-revolutie heeft de winkelstraat opgeschud. Gebrek aan flexibiliteit is de nieuwe achilleshiel van veel retailers. Die klantendata, daar beschikt men wel over, maar het gaat erom dat je er ook iets mee doet. De retailer die zorgt dat kennis uit data meteen kan worden toegepast, houdt ook de komende jaren zijn marges overeind. Jumbo-franchisenemer Richard Broeren is zich daar goed van bewust.

EELCO VAN OOIJEN

Voorzitter branchegroep Retail

‘Investeren in digitalisering’

De marges van supermarktondernemers zijn niet al te hoog. Desondanks – of juist daarom! – moeten ze fors investeren in digitalisering. Dat beseft ook Richard Broeren, Jumbo-franchisenemer in ’s-Hertogenbosch.

Opgericht: 1997


Omzet 2018: € 21 mln


Medewerkers: 140


Vestigingen:

2

'Gepersonaliseerde biefstuk’

Jumbo-franchisenemer Richard Broeren: ‘De grote uitdaging zit de komende jaren vooral in de klantendata. Daar doen wij eigenlijk nog te weinig mee. Zeker als je het vergelijkt met een Coolblue of een Amazon. Je wilt eigenlijk weten dat mevrouw De Vries altijd biefstuk koopt, zodat je haar er persoonlijk op kunt wijzen als die in de reclame is. Op dit gebied vertrouwt Broeren op Veghel, waar Jumbo een innovatiecampus heeft. Daar werken knappe onlinekoppen hard om de achterstand op datagebied in te lopen. Dat vergt overigens een stevige oorlogskas. Maar die hebben ze daar gelukkig.’

Digitale Transformatie in de retailsector

Lees het hele verhaal van Jumbo en andere inspirerende cases in onze speciale uitgave.

Meer weten over Digitale Transformatie?
Kijk dan op bdo.nl/digitaletransformatie

Liever doorpraten?
Neem dan contact op met
eelco.van.ooijen@bdo.nl | 06 53 94 55 59