MAARTEN STEINKAMP VAN JAMIN EN MULTIVLAAI

‘Snoep, vlaai

en social media’


EELCO VAN OOIJEN

Wat doe je met je data?

De e-commerce-revolutie heeft de winkelstraat opgeschud. Gebrek aan flexibiliteit is de nieuwe achilleshiel van veel retailers. Die klantendata, daar beschikt men wel over, maar het gaat erom dat je er ook iets mee doet. De retailer die zorgt dat kennis uit data meteen kan worden toegepast, houdt ook de komende jaren zijn marges overeind. Bij Jamin en Multivlaai zijn ze er volop mee bezig.

EELCO VAN OOIJEN

Voorzitter branchegroep Retail

‘Succes met hun omnichannel-aanpak’

Snoep en taart zijn niet de eerste producten waarbij je denkt aan e-commerce. Toch hebben Jamin en Multivlaai al jarenlang succes met hun omnichannel-aanpak.

JAMIN

Omzet 2018: € 40 mln


Medewerkers: 15

Winkels (franchise): 90


MULTIVLAAI

Omzet 2018: € 35 mln


Medewerkers: 8

Winkels (franchise): 89


‘2,5 miljoen views op Facebook en Instagram. Priceless’

Mede-eigenaar Maarten Steinkamp: "We zijn heel actief met social media. Eerlijk gezegd kijken we ons helemaal scheel. Zo hebben we bij Jamin als eerste in Nederland snoep dat je zelf kunt maken, uit Japan. Dat hadden we ontdekt op Instagram. Maar social media zijn voor ons nog veel belangrijker voor de marketing. Zeker bij een belevingsproduct. Zo hadden we bij Jamin een jongen die ervan droomde om te overnachten in een snoepwinkel. Prima, dat mocht. Dat is hij gaan posten en dat leverde ons 2,5 miljoen views op Facebook en Instagram. Priceless."

Digitale Transformatie in de retailsector

Lees het hele verhaal van Jamin en Multivlaai en andere inspirerende cases in onze speciale uitgave.

Meer weten over Digitale Transformatie?
Kijk dan op bdo.nl/digitaletransformatie

Liever doorpraten?
Neem dan contact op met
eelco.van.ooijen@bdo.nl | 06 53 94 55 59