JOOST PEEPERKORN CFO VAN EDEN HOTEL GROUP
‘De winst van
‘digitaal’ zit soms
in kleine dingen’

JEROEN BRAK
Eigen data,
eigen baas!
Wie in de horeca succesvol wil blijven, moet met data aan de slag. Data maakt zichtbaar met welke activiteiten en diensten het uiteindelijke rendement wordt verdiend. Dit inzicht helpt ondernemers het rendement te optimaliseren en de juiste strategische keuzes te maken. Zoals bij Eden Hotel Group...
JEROEN BRAK
Partner BDO Audit & Assurance, voorzitter Branchegroep Horeca
‘Internet bepaalt nu echt alles’
Digitalisering biedt hoteliers nadelen én voordelen. De kunst is om alle kansen te benutten zonder je te verliezen in details, vindt Joost Peeperkorn van de Eden Hotel Group.
Opgericht: 1947
Omzet 2018: € 86 mln
Medewerkers 700
Vestigingen:
Amsterdam (5x), Den Haag, Rotterdam, Eindhoven (2x),
Maastricht, Hengelo, Groningen, Leeuwarden.
‘De hele “guest journey” is gedigitaliseerd en gepersonaliseerd’
Joost Peeperkorn (CFO): “Alles gaat via de platformen, onze eigen site of per e-mail. De hele “guest journey” – van reserveringsbevestiging tot en met “post-stay”-mail – is gedigitaliseerd en gepersonaliseerd. We halen nu zaken uit data waar we vroeger op ons buikgevoel afgingen. Bijvoorbeeld dat als je veel Amerikaanse gasten hebt, je moet rekenen op meer lunches en diners. We zijn ook begonnen met de automatische check-in. Dat klinkt onpersoonlijk, maar de meeste gasten vinden het juist prettig. De receptionist is er nog, maar die heeft dan meer tijd voor zaken die écht waarde toevoegen, zoals een praatje met de gast.”

Digitale Transformatie in de Horeca sector
Lees het hele verhaal van Eden Hotel Group en andere inspirerende cases in onze speciale uitgave
