ALEXANDER LEPPINK, BDO

'De gouden

combinatie

van data
en intuïtie'

'Digitale transformatie kun je niet los zien van de beleving van de gast'

Alexander Lepppink: ‘De voorspellende waarde van de juiste data over het gedrag van de klant is soms net zo goed of beter dan het gevoel. Het is allebei belangrijk. Met data is het bijvoorbeeld mogelijk om beter te anticiperen op allergieën van je gasten. Niet alleen omdat je de gast kent, maar ook omdat je precies weet waar het voedsel vandaan komt. Op het gebied van voedselveiligheid is data belangrijk en zo ook op het gebied van duurzaamheid; de klant wil weten hoe duurzaam het is geproduceerd. Daarbij is de houdbaarheid van een concept in de horeca relatief kort. Data over verschuivend klantgedrag is daarom ook belangrijk.’


Alexander Leppink is partner BDO en verantwoordelijk voor outsourcing dienstverlening aan horeca en (food)retail ondernemingen. Hij is specialist op het gebied van innovatie, digitale transformatie en data-analytics.

Digitale Transformatie in de Horecasector

Lees het hele verhaal van Alexander en andere inspirerende cases in onze speciale uitgave.

Meer weten over Digitale Transformatie?
Kijk dan op bdo.nl/digitaletransformatie

Liever doorpraten?
Neem dan contact op
alexander.leppink@bdo.nl
06 14 56 66 55