FRANK KOENEN VAN BLOEMENGROOTHANDEL FLEURAMETZ

‘Soms is het hier

meer een IT-bedrijf’

CEES UITBEIJERSE

DIGITALE DISRUPTIE
IN kleine stapjes

In de Flowers & Food sector zien we nog weinig digitale disruptors. Op het gebied van digitale transformatie worden er vooral veel kleine stapjes gezet, met name door spelers uit de sector zelf. Zoals bij FleuraMetz…

CEES UITBEIJERSE

Voorzitter branchegroep Flowers & Food

‘IT en marketing bepalen de koers’

Bloemengroothandel FleuraMetz onderscheidt zich al jaren met online verkoop en digitalisering. Bloemen blijven de hoofdzaak, maar IT en marketing bepalen de koers.

Opgericht: 1968


Omzet 2018: € 365 mln


Medewerkers 1.400


Vestigingen: 60


'Juist met IT kun je je onderscheiden’

Eigenaar Frank Koenen: ‘‘Bestellingen via de app of de webpagina, zijn inmiddels samen goed voor een kwart van de inkoop. Je ziet dat daarmee ook het gedrag verandert; belde die bloemist vroeger altijd tussen 16:00 en 16:10 uur zijn bestelling door, via de app bestellen ze op de gekste tijden. Juist met IT kun je je als bloemenhandelaar onderscheiden. Daarmee kun je veel data verzamelen, zodat je als distributeur je klanten kunt helpen met het vermarkten van je producten en het ondersteunen van gerichte acties en campagnes.’

Digitale Transformatie in de Flowers & Food sector

Lees het hele verhaal van FleuraMetz en andere inspirerende cases in onze speciale uitgave

Meer weten over Digitale Transformatie?
Kijk dan op bdo.nl/digitaletransformatie

Liever doorpraten?
Neem dan contact op met
cees.uitbeijerse@bdo.nl