Fietsvoordeelshop.nl en Louwman Group

Match in mobiliteit

Fietsvoordeelshop.nl koos er voor om een deel van de aandelen te verkopen aan een ander familiebedrijf. Om samen sterker te worden. Door krachten te bundelen met de veel grotere Louwman Group is het bedrijf van de familie Vriend klaar voor de volgende groeifase.

Opgericht 1972

Medewerkers 200 (fte)

Merken Fietsvoordeelshop.nl en Juizz

Hoofdkantoor Amersfoort Logistiek centrum Heerhugowaard

Vestigingen Fietsvoordeelshop.nl (14)

Juizz (6)

Mark Vriend, directeur Fietsvoordeelshop.nl

In één klap harder groeien

“We hebben nu de stap gezet om het bedrijf in één klap veel harder te laten groeien dan we zelfstandig voor elkaar hadden gekregen. Louwman Group is een enorm groot bedrijf dat ons geld, kennis en ervaring biedt. Daardoor krijgen wij kansen om heel snel groter te worden en meer winkels te openen. En kunnen we vervoermiddelen aanbieden aan klanten van Welzorg, een dochter van Louwman Group. Daarmee spelen we in op mobiliteit voor mindervaliden, een belangrijke groeimarkt.”

Willem Verschuur, directeur divisie Innovation, Digital & Data, Louwman Group

De best passende mobiliteitsoplossing

“We willen iedere consument de best passende mobiliteitsoplossing bieden. Fietsen, en dan met name elektrische, horen daar ook bij. Vandaar ons belang in Fietsvoordeelshop.nl. Bovendien kunnen zij ons voorzien van tal van fietsdata die waardevol zijn voor onze mobiliteitsconcepten. Het gaat goed samen hoewel het soms ook wel schuurt. Maar ook dat is goed. Mark is gewend aan meer snelheid en die confrontatie hebben we soms ook nodig.”

Prof. dr. Pursey Heugens

is hoogleraar Organisatietheorie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij is verbonden aan het Erasmus Centre for Family Business dat sinds 2013 onderzoek doet naar familiebedrijven.

PROF. DR. PURSEY HEUGENS

Werk aan de familiestrategie

Succesvolle familiebedrijven zijn kritisch op de eigen positie en durven te handelen, ook in tijden van crisis. Ze werken actief aan een familie­strategie met duidelijke keuzes. Dat zie je ook bij de bedrijven die we portretteren in de nieuwste editie van ons familiebedrijvenboek.

Lees dit verhaal én de andere cases in Familiebedrijvenboek ‘Cruciale keuzes’

Benieuwd hoe toonaangevende familiebedrijven omgaan met de familiestrategie? Hoe ze cruciale keuzes maken om hun onderneming succesvol de toekomst in te loodsen – elk op hun eigen manier? Lees de onderzoeksresultaten en de inspirerende interviews in ons nieuwe Familiebedrijvenboek.

image

Deel deze pagina via